اخبار

تبلیغات با بیکن

1 سال پیش

تبلیغات با بیکن

◄مفهوم بنیادی بازاریابی- جایی باش که مشتری حضور دارد- هنوز هم کاربرد دارد، اما امروز این تفاوت وجود دارد که با کمک اطلاعات و تکنولوژی‌های جدید برندها و شرکت‌های بازاریابی می‌توانند موثرتر با مخاطب‌هایشان در تماس باشند. امروز، با این حجم از رفت و آمد (مشتری‌های بالقوه)، درک اینکه چگونه مردم در حال رفت و آمد را - خواه اتوبوس باشد یا تاکسی و... - از "گیر افتاده" به "مجذوب شده" تغییر دهیم، فرصت‌های طلایی برای برندها برای ارتباط با مشتری و کسب برتری در رقابت خواهد بود.

◄بیکن را به عنوان تکنولوژی جدید در نظر بگیرید، که همین امروز هم با وجود تازگی راه خود را به فضاهای پر تردد یافته. شرکت Fox با نرم‌افزار Shazam قرارداد نمایش پروموشن و پیش نمایش Kung Fu Panda 3 را در اتوبوس‌های لندن بستند. مسافرینی که از Shazam استفاده می‌کردند، پیش‌نمایش این فیلم را می‌دیدند و پس از آن پیشنهاد خرید مستقیم بلیط برای آن‌ها فرستاده می‌شد. این نه تنها پتانسیل بیکن‌ها را برای این کار نشان می‌دهد، بلکه بیانگر این نکته است که تا چه حد برندها می‌توانند با تبلیغات صحیح، مرتبط و مستقیما به مشتریان نزدیک شوند. رفت و آمد در شهر دیگر یک هدر رفت وقت برای مردم نیست.

گرچه هنوز این یک پدیده نوپاست، آنالیزهای پیش‌بینی کننده نشان می‌دهند این روش بیش از یک خودنمایی در این مارکتینگ است و به زودی در تاکسی‌های اروپا و آمریکا به کار گرفته خواهد شد. آنالیزهای پیش‌بینی کننده با تحت نظر قرار دادن مسیرها و آدرس‌هایی که مردم در اینترنت دنبال کرده‌اند، کارهایی که انجام داده‌اند و اینکه در لحظه چه کار می‌کنند، فعالیت آینده‌شان را پیش‌بینی کرده و بر آن اساس، مطلب مورد علاقه آن‌ها را پیدا و پیشنهاد می‌کند.

 

◄یک مثال از اینکه این پدیده چقدر می‌تواند موثر باشد: شما می‌دانید که یک مسافر تاکسی لندن که به فرودگاه می‌رود تا با پرواز اول صبح به آتن برود، بار کمی دارد و آن‌ها را به داخل هواپیما خواهد‌‌ برد. این می‌تواند به شما بگوید که اطلاعات لحظه‌ای فرودگاه و پروازها برای او جالب خواهد بود، هم چنین یک کپن تخفیف قابل استفاده در Duty Free برای او میل شود و تمام محدودیت‌های زمانی برای سوار شدن و اطلاعات Check in برای او پیامک شود.

اولین و آخرین خاطره‌ای که از یک سفر دارید تاکسی‌هایی هستند که شما را می‌برند و می‌آورند. بنابراین آنالیزهای پیش‌بینی کننده یک سلاح کارآمد برای رقابت خواهند بود. شما با دریافت اطلاعات راجع به مشتری خود، پیشنهادتان را شخصی‌سازی و مرتبط به او می‌کنید و سر وقت درست آن را می‌فرستید. برندها اینگونه می‌توانند مشتری‌های خود را درک کنند، آن‌ها را نگه دارند و امیدوار باشند تا مشتریان جدید هم اضافه شوند. این تجربه تأثیرگذار برای مشتریان، منوط به اجرای مفهوم "اقتصاد یکپارچه" است، به این مفهوم که اطلاعاتی از شخص ثالثی که مربوط به آن مشتری است، مثل شرکت مخابراتی طرف قرار داد وی، باید دریافت شود.

◄بازار ترانزیت بسیار گسترده و چند شاخه است. بازرگانان، مهندسان، دانشجویان، توریست‌ها و سران و... و هر کدام از این افراد خواسته‌ها و نیازها و حتی سبک زندگی کاملا متفاوتی دارند. هرکدام دلیلی از سفر کردن دارند، مقصدی خاص دارند و به هر پیامی که برایشان فرستاده می‌شود متفاوت پاسخ خواهند داد. این باعث می‌شود تا بازاریابان در چندین کانال موازی و با روش‌های خاص کار کنند. خلاقانه کار کردن، وقت گیر نبودن، محتوایی و مرتبط، پیام رساندن برترین روش بازاریابی خواهد بود. به علت جلب توجه زیادی که یک پیام شخصی‌سازی شده دارد، توجه‌ها را جلب خواهد کرد و اگر درست انجام شود، شیوه جدید دعوت به شرکت (CTA) در بازاریابی خواهد بود.

 

 

 

منبع: MarketingTech