اخبار

آنالیز به کمک Heat Map

1 سال پیش

◄آنالیز به کمک Heat Map

یکی از مهم ترین ویژگی های Beacon ها، استفاده از Heat Map یا " نقشه حرارت" است .

این نقشه در واقع به جای حرارت، میزان آمد و شد و منطقه دقیق آن را نشان می دهد .

کاربرد این نقشه، آن است که با نگاه کردن به آن و در چند ثانیه میتوان فهمید کدام قسمت آن مکان پر رفت و آمد تر بوده، در چه ساعاتی و افراد به کدام آیتم خاص بیشتر علاقه نشان داده‌اند.

 یک فروشگاه بزرگ را که به سه قسمت مواد غذایی به همراه رستوران، پوشاک و لوازم خانگی تقسیم شده است را در نظر بگیرید. در ساعات اولیه صبح، قسمت مواد غذایی در Heat Map  شلوغ تر خواهد بود، با فرستادن یک تخفیف ویژه رستوران برای بازدید کنندگان لوازم خانگی و پوشاک در ساعات اولیه ظهر، می توان فهمید که چند درصد از کسانی که این پیام را دریافت کرده اند به آن پاسخ مثبت داده اند

در عین حال آمار بازدید از همه محصولات و پاسخ به پیشنهادات و تخفیفات ویژه، در چند ثانیه در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.

 

 

سوپرمارکت های عظیمی مانند Carrefour در مادرید و Nisa در لندن با نصب بیکن بر ترولی‌های(سبدهاى فروشگاه) خود مسیر های رفت و آمد مشتریان خود را بررسی می‌کنند.

این بیکن‌ها که با سنسورهایی که در سقف فروشگاه قرار دارند در ارتباط هستند، با فرستادن سیگنال مکان خود را اعلام می‌کنند و اطلاعات آنها به صورت نقشه در می‌آید. 

زمان هايى که هر مشتری در فروشگاه و یا حتی در محلی خاص می‌گذرانند مشخص شده و تولید کننده ها اینگونه متوجه می شوند که رفت و آمد در اطراف اجناسشان به چه صورت بوده است. و مشترى به كدام قسمت يا محصول بيشتر علاقه نشان داده، و حتى بدين صورت كه فروشگاه‌ها و مغازه‌ها مي‌توانند مشتريان سابقه‌دار خود را بشناسند و آنها را از مزاياى خريد از فروشگاه خود بهره‌مند كنند.

 

 

 

منبع: NFC